En meget opsigtsvækkende analyse fra Sydbank landede tidligere på ugen.

Som del af den analyse kom en ret vild beregning: En gennemsnitlig dansker bruger sammenlagt 11 hele dage i et supermarkedet i løbet af et år.

I forbindelse med et særafsnit af podcasten Spar Kassen, hvor redaktionen taler om Rema 1000s vilde uge, fokuseres der på analysen, og det får følgende reaktion med på vejen. 

»Det er min version af helvede, tror jeg. Jeg elsker dagligvaremarkedet, men jeg tror, at det der med at gå ude i supermarkedet og skulle finde den rigtige leverpostej på tilbud. Det er ikke sjovt,« siger Marie Milling, journalist på B.T. Penge, og uddyber:

»Jeg får det bragt ud eller henter det færdigpakket, må jeg indrømme.«

Hvordan hele analysen fører til konkrete spareråd, kan du høre mere om i det seneste afsnit af podcasten Spar Kassen, hvor vi hver uge giver konkrete, gratis råd til alle, der gerne vil træffe bedre økonomiske valg i deres liv. 

Hør på Spotify, Apple Podcast eller ved at trykke play her.